www.yongsheng.ee
Menüü

















 
>> NB! Oktoobrist tulevad väikesed muutused treeningplaanis! <<
 

Meistri sõnumid

24/05/2012 18:27  Qi gong liikumine Hiinas – näpunäiteid qi gong tehnika praktiseerijatele, alustajatele

Tegeledes qi gong ’i sisse- ja välja hingamisega kergel kujul, tekib lahe olek. Sa oleksid nagu umbsest ruumist välja värske õhu kätte sattunud. Justnagu oleks ilm peale vihma ilusaks läinud ning sa tunned, et ühtäkki on nii hea ja kerge hingata. Säärane qi gong praktiseerimine wai qi jaoks aitab tervist ning antud juhul on tegu lihtsa qi gong praktiseerimise vormiga.

Tõsiselt ja sügavuti minejad aga võtavad ette nei qi gong tee, mil seatakse endale „kõrgemad“ eesmärgid. Taolisel juhul on hädavajalik, et meister mõistaks qi gong ’i olemust, sest nei qi on valmiskujul nagu 100 °C juures keev vesi. Juhul kui 100 °C juures pole qi ’l kuhugi minna, avalduvad kehas sisemised probleemid.

1972 aastal juhtus minu linnas ühe väga hea gong fu meistriga järgmine lugu. Nimelt ta soovis oma wushu oskuseid laiendada ka nei qi gong tehnikaga. Ta oli tuntud kui tõsine tegija. Ka tema õpilased paistsid silma wushu suurepäraste oskuste poolest. Sellele vaatamata mingi aeg hakkasid tema huuled ja üks näo pool üles kiiva kiskuma. Näo vormid läksid paigast ära. Kirjeldatud juhtum oligi näide olukorrast, mil praktiseerija ise ei olnud suuteline oma nei qi ’d suunama ning qi otsis ise omale väljumise kanali. Paraku taolistel puhkudel tekivad kõrvalekalded tervislikust seisundist. Seetõttu on tõsiselt nei qi ’ga tegeleja kõrvale vaja asjatundliku juhendajat. Halva enesetunde korral või kui juhendaja näeb, et õpilase seisundiga pole kõik korras, saab ta keha punkte mõjutades kohe oma õpilast aidata. Samas kergel kujul, vaid tervise parendamise eesmärgil, võib qi gong ’ga iseseisvalt tegeleda küll.

Näpunäiteid alustajatele:
1. Qi gong tehnikaga algust tehes kehtib reegel: ära istu, ära lama, väldi keskendumist oma mõtetele. Alustajate puhul need kolm tegevus ei aita tervise paranemisele kaasa. Seetõttu alusta qi gong ’i praktiseerimist kindlasti koos liikumisega!
2. Parim koht qi gong ’i jaoks asub päikselises ja kuivas metsas. Parim aeg on hommik. Väldi niisket keskkonda!
3. Lastel on soovitav qi gong tehnikaga mitte tegeleda. Kasvueas lastel on vaja pühenduda pigem kehalisele liikumisele. Qi gong ’ga tegelevad nad hiljem, kui on suured. Lapsed on nagu noored kasvavad puud, kes vajavad kasvamise jaoks yang energiat. Nad peavad hästi sööma ja liikuma (hüppama, jooksma jne). Väga oluline on ka hästi magada, siis on lastega kõik korras.
4. Juhul kui oled praktiseerinud kolm kuud ja pole pisimatki tunnetust tekkinud, siis parem vaheta see stiil teise qi gong stiili vastu, teise treeneri või üldse teise spordiala vastu. Soovitan oma aega suunata tegevustele, mis õnnestuvad sinu puhul.
5. Väga oluline on teadmiseks võtta ka järgmist. Nimelt tegeledes qi gong tehnikaga, on kindlasti vaja aktiivselt suhelda meistriga, küsida küsimusi ja rääkida oma tunnetusest. Meister sealjuures peab aitama tunnetuse tekkimisele kaasa.

Nüüdsel ajal on Hiinas levima hakanud ka qi gong võistlused. Üks suundadest on qi gong terviseliikumine. Kümnest kuni kaheteistkümnest inimesest koosnev rühm näitab muusika saatel üheskoos qi gong liigutusi ehk taolud. Teine suund on yin qi gong. Sel alal võisteldakse näiteks käega kivi pooleks löömises või purustatakse ühes virnas lausa mitu kivi jms. tegevused.

                                                                          Meister Yongsheng Sheng

 

Lisa kommentaar:
Autor: 
Kommentaar:
Spämmirobotite tõke - trükkige kood mida näete pildil:
  Uuenda*
 

Salvesta kommentaar

Eesti Русский